maanantai 1. heinäkuuta 2013

People Like Us We've Gotta Stick Together


<< Oona >>

Tein tänään jotain mitä en oo ikinä ennen tehnyt.  Älkää liikaa innostuko, ei tää niin jännää oo.  :D  Mä olin elämäni ekassa sukukokouksessa.  Paikalle oli kutsuttu kaikki mun vaarin äidin puolen suvusta, ja tapaaminen järkättiin Virroilla.
Oli mielenkiintosta nähdä sukulaisia keiden olemassaolosta en edes tienny.  Ihmisiä oli noin 40, ja tunsin niistä vaan muutaman entuudestaan.  Yllättävän hauskaa oli kuiteskin!

Eka mentiin semmoseen ihanaan idylliseen taloon syömään ja kahvittelemaan.  Sapuska oli nannaa.  Kuunneltiin myös kahden nuoren (mun sukulaisten oletan) lauluesitystä, joka meni kyllä hyvin, mutta oli vähän liian oopperamaista mun makuun.

(kuvat on muutes otettu mun kännykällä koska kamerasta loppu akku, joten kaikki ei oo niin laadukkaita)




Seuraavaksi lähettiin käväseen hautausmaalla moikkaamassa esi-isiä tai keitä ne nyt olikaan.  Hautausmaat on kyllä tosi nättejä paikkoja, mutta myös ahdistavia.  En tykkää yhtään kävellä läheltä hautakiviä, ns. arkun päältä.  Musta aina tuntuu että maan alta kaivautuu käsi joka tarraa mun jalkaan...  x)  Joku on kattonu liikaa kauhuleffoja!








Seuraava pysäkki oli eräänlainen maatila-talo, jossa mun isoisoisoäiti (tai joku vastaava) oli aikoinaan asustellut.  Siellä ryystettiin taas sumpit, ja kuunneltiin vanhojen viisaiden paappojen muistelmia paikasta.  Tuli semmonen olo kun olis ollu oraakkelien luennolla tai jtn!  :D  Yleensä en oo ollenkaan kiinnostunut historiasta, mutta toi oli mielenkiintosta.  Kateltiin kans ihania ja tooosi vanhoja valokuvia.  Naisten mekot...  <33  Pari sulosta pikkutyttöä soitti kans viuluja (meillä on näköjään aika musikaalinen suku!!).



Kaukaisten sukulaisten söde Martti-mäyris <3





Tapahtumarikkaan päivän jälkeen lähettiin kotia kohti.  Sain vanhemmat ylipuhuttua ja kävästiin vielä ABC:llä syömässä.  ^^

Ei yhtään kaduta että lähettiin tonne kokoukseen, eli aika hauskaa.  Ainakin sain selville että mulla on pikkuserkkuja pilvin pimein!  xD




- Oona joka tuntee sukunsa nyt vähän paremmin -


3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Jes hyvä ettei ollu niin tylsää ku odotit! Olis kyllä yli mielenkiintosta kuulla vähän oman suvun historiaa ja nähä kaukasia sukulaisia. :) Ja hieno nimilappu hei!

-M

Pigeons kirjoitti...

mitä sen nimilapun 3 tarkotti?:D

utelias emilia

Unknown kirjoitti...

Joo kaikki sai heti kättelyssä tommoset nimilaput, ja mä jo pelkäsin että mitähän seuraleikkejä ruvetaan leikkimään... (x Mutta sit niihin kirjotettiinkin vaan oma nimi, äidin nimi ja toi numero. Kolmonen mulla tarkotti ilmeisesti että oon kolmas serkku. Äitillä oli kakkonen, vaarilla ykkönen jne. Kai niiden avulla pysty seuraan mihin sukupolveen kukin kuului... :D

- O.